Home » Helpdesks » Hoe koppel ik mijn zakelijke e-mailadres aan Outlook?

Hoe koppel ik mijn zakelijke e-mailadres aan Outlook?

Één van de eerste uitdagingen waar je als startende ondernemer mee te maken krijgt, is het bouwen van je website. Een professionele, gebruiksvriendelijke website zorgt voor een betrouwbare uitstraling en maakt het makkelijk voor je klanten om in één oogopslag te zien waarvoor ze bij jou moeten zijn. Als je voor het eerst aan de slag gaat met het bouwen van een website in WordPress, kan het zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Veel mensen schieten al in de stress bij woorden als cPanel, interface of plug-in. In dit geval kun je rustig ademhalen, want wij leiden je er stap voor stap doorheen!

In eerdere artikelen hebben we al uitgelegd wat de voordelen zijn van het koppelen van je zakelijke webmail (@jouwdomeinnaam.nl) aan je privémail. Niet alleen is het voor jezelf handig als je al je mail vanaf één plek kunt beheren, maar ook voor je klanten maakt het een professionele en consistente indruk. In dit artikel leggen we je stap voor stap uit hoe je je zakelijke webmail kunt koppelen aan Outlook. Outlook is een veel gebruikt mailprogramma dat de functie biedt om meerdere e-mail accounts te beheren vanuit één programma. In dit artikel leggen we je stap voor stap uit hoe je jouw webmail kunt koppelen aan Outlook. Tip: heb je helemaal niks met Outlook en wil je je zakelijke webmail liever koppelen aan Gmail, Zoho Mail, Yahoo of ProtonMail? Ook hier hebben we handleidingen voor!

Stap 1. Voeg je account toe in Outlook

Open Outlook op je computer en ga naar ‘bestand’ > ‘account toevoegen’. Selecteer de optie ‘e-mailaccount’ en voer je naam, e-mailadres en wachtwoord in. Klik op ‘volgende’ en wacht tot Outlook je account heeft toegevoegd.

Stap 2. Selecteer IMAP of POP

Nadat je jouw account hebt toegevoegd, wordt er gevraagd om de serverinstellingen te configureren. Selecteer de optie ‘geavanceerde opties’ en vink het vakje ‘serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’ aan. Klik op ‘volgende’ en selecteer de optie ‘IMAP’ of ‘POP’. Deze opties zijn afhankelijk van je webmailprovider en de instellingen die zij ondersteunen.

Stap 3. Voer de serverinstellingen in

Voer de serverinstellingen in die je hebt ontvangen van je webmailprovider. Meestal heb je een inkomende mailserver en een uitgaande mailserver nodig. Als je niet zeker weet wat de serverinstellingen zijn, kun je deze vinden in de documentatie of de klantenservice van je webmailprovider.

Stap 4. Voer gebruikersnaam en wachtwoord in

Voer je gebruikersnaam en wachtwoord nogmaals in en klik op ‘volgende’.

Stap 5. Voltooi het toevoegen van je account

Klik op ‘voltooien’ om het toevoegen van je account te voltooien. Je kunt nu jouw webmailaccount beheren via Outlook.

Wat is OAuth?

Als je webmailprovider de optie ‘OAuth’ ondersteunt, kun je ook jouw account koppelen met behulp van deze functie. OAuth is een beveiligingsprotocol dat wordt gebruikt om toegang te verlenen tot webgebaseerde applicaties zonder dat je jouw wachtwoord hoeft te delen. Dit is een veiligere manier om jouw account te koppelen dan het delen van je wachtwoord.

Het koppelen van je webmailaccount aan Outlook kan een tijdbesparende functie zijn, omdat je meerdere accounts kunt beheren vanuit één programma. Door de bovenstaande stappen te volgen, kun je jouw webmailaccount koppelen aan Outlook en gemakkelijk al je e-mails beheren. Als je niet zeker weet welke instellingen je nodig hebt, neem dan contact op met de klantenservice van jouw webmailprovider voor meer informatie. Natuurlijk mag je ook contact met ons opnemen, we helpen je graag verder!

Website bouwen uitbesteden?

Denk je na het lezen van dit artikel: nee, ik heb eigenlijk helemaal geen zin om dit allemaal zelf te doen? Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om je website door ons te laten bouwen. Op deze manier krijg je niet alleen een op maat gemaakte, gebruiksvriendelijke website die je klanten direct laat zien waarom ze bij jou moeten zijn – maar wij nemen ook al het gedoe rondom de hosting uit handen. Zo houd jij meer tijd over om je te focussen op je klanten. Bekijk onze diensten op het gebied van web development.

Ad - Web Hosting from SiteGround - Crafted for easy site management. Click to learn more.
Cheap & fast webhosting - NameHero

Lees ook over

Deel het op je socials

Eerst een kopje koffie?

Elke onderneming is anders en dit vraagt om een unieke en persoonlijke benadering. Wij gaan graag met je in gesprek om te kijken wat we voor je kunnen betekenen. Uiteraard is een gesprek gratis en vrijblijvend!

Eerst een kopje koffie?

Elke onderneming is anders en dit vraagt om een unieke en persoonlijke benadering. Wij gaan graag met je in gesprek om te kijken wat we voor je kunnen betekenen. Uiteraard is een gesprek gratis en vrijblijvend!
Let's get in touch

Waar kunnen wij je bij helpen?

Wil je meer informatie ontvangen over onze diensten, heb je een vraag of opmerking over onze content, of lijkt het je gewoon ontzettend gezellig om met ons in contact te komen? Vul dan het onderstaande formulier in en we komen zo snel mogelijk bij je terug!
Bridge Marketing logo Monochrome on Transparent
Building your brand on what makes you stand out.
Google reviews 4.8 / 5
(+31)620148356
info@bridge-marketing.nl
Volg ons op

© 2024 Bridge Marketing. All rights reserved. | Fotografie door Kelvision

Waar kunnen we je mee helpen?







Plan een strategiegesprek